Idei de joc DOMINO - tabla adunarii si scaderii

Impreuna reusim! 

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: Toate piesele de domino sunt asezate cu fata in sus intr-un teanc in centrul mesei. Cel mai tanar jucator alege o piesa de domino pentru a incepe jocul. Urmatorul jucator alege apoi o alta piesa de domino dintre toate piesele de domino si o plaseaza fie la dreapta, fie la stanga primei piese de domino. Apoi este randul urmatorului jucator sa repete procesul. Jokerii ar trebui sa fie folositi doar atunci cand nu se potriveste nicio alta piesa!
In final, toata echipa castiga impreuna! 

Ce incurajeaza jocul? Intelegerea matematicii de baza, concentrare, abilitati sociale.
Creaza!

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: 36 de piese de domino se impart in mod egal intre toti jucatorii. Toti jucatorii isi aseaza piesele de domino cu fata in sus in fata lor. A 37-ea piesa de domino este asezata in centru. Cel mai tanar jucator incepe si se uita sa vada daca piesele sale de domino contin fie solutia problemei din centru, fie problema solutiei din centru (sau daca are un joker pe care ar vrea sa-l foloseasca). Prin urmare, se pot aseza piese in ambele parti. Daca o piesa se potriveste, aceasta poate fi asezata. Daca nicio piesa nu se potriveste si nu exista niciun joker disponibil, este automat randul urmatorului jucator. Nu poate fi asezata decat o singura piesa odata, chiar daca se potrivesc mai multe piese. Primul jucator care aseaza toate piesele castiga. 

Ce incurajeaza jocul? Intelegerea matematicii de baza, concentrare, atentie si rabdare.
DUO!

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: Toate piesele sunt asezate cu fata in sus in centru. Fiecare copil are voie sa gaseasca doua piese care se potrivesc cat mai repede si cat mai des posibil, adica atunci cand un rezultat se potriveste cu problema sa. In acest joc, jokerii nu pot fi folositi ca problema sau rezultat (dar numarul de pe cealalta parte a jokerului poate fi folosit). Toata lumea joaca in acelasi timp si plaseaza „duo-ul” pe care l-a gasit in fata sa. Nimic nu trebuie sa fie asezat la celelalte capete ale duo-ului; in schimb, se iau doua noi piese care se potrivesc intre ele. Castiga jucatorul cu cele mai multe duouri in fata sa. 

Ce incurajeaza jocul? Exersarea legaturile matematice, concentrarea.
Cine stie raspunsul? 

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: Toate piesele sunt asezate cu fata in jos in centru. Un copil descopera o piesa si spune grupului care este sarcina. Prima persoana care spune rezultatul corect are dreptul sa extraga urmatoarea piesa si sa citeasca sarcina acesteia. Toata lumea pastreaza piesele a caror sarcina a fost citita. Castiga cel care are cele mai multe pietre la final. 

Ce incurajeaza jocul? Calculele matematicii de baza, concentrare.

Vanatoarea de rezultate!

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: Toate piesele sunt asezate cu fata in jos in centru. Jokerul cu rezultatul trebuie sa fie sortat in prealabil pentru acest joc (sau pus deoparte imediat ce este dezvaluit). Un copil dezvaluie o piesa si striga rezultatul (partea dreapta a piesei) in fata grupului. Prima persoana care numeste o sarcina de inmultire / adunare / scadere are voie sa extraga urmatoarea piatra si sa citeasca rezultatul acesteia. Toata lumea pastreaza piesele ale caror rezultate le-a citit. Cel care are cele mai multe piese la final castiga.

Ce incurajeaza jocul? Alocare matematica, agilitate mentala.
Cauza si efect!

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: Aliniati cat mai multe piese domino din lemn Mathemino pe laturile lor cele mai mici, la o distanta de aproximativ 2 cm, in forma unui sarpe. Sarpele poate avea curbe, dar nu prea stranse. Cand ati terminat de aranjat sarpele, impingeti prima sau ultima piesa domino si toate ar trebui sa cada una dupa alta pana cand toate se vor rasturna. Daca reactia in lant a caderii este intrerupta undeva, gandeste-te la asta: Care este motivul? Sunt piesele prea departate? Sau prea apropiate? Sunt curbele prea stranse? Sau piesele domino au cazut in unghi? Gaseste o solutie pana cand intregul sarpe domino cade doar prin lovirea unei singure piese. 

Ce incurajeaza jocul? Concentrarea, intelegerea de baza a fizicii, gasirea de solutii, gandirea logica.
Numele!

Jucatori: De la 1 copil (incepand cu varsta de 6 ani). 

Cum se joaca: Foloseste piesele domino pentru a plasa numele sau litera initiala! Ce alte figuri, numere sau litere poti plasa cu ele? 

Ce incurajeaza jocul? Creativitatea, recunoasterea literelor, formelor si numerelor.

Domino dublu!

Jucatori: De la 1 copil (incepand cu varsta de 6 ani). 

Cum se joaca: Asezati 18 piese de domino din lemn pe rand pe cea mai mica suprafata laterala a acestora, la o distanta de aprox. 3-4 cm unul de celalalt. Dupa ce ati terminat de asezat, puneti o alta piesa deasupra fiecaruia. Apoi impingeti prima sau ultima piesa dubla si urmariti ce se intampla. Cad toate pietrele? 


Ce incurajeaza jocul?
Concentrarea, intelegerea de baza a fizicii, gasirea de solutii, gandirea logica.

Cea mai inalta cladire!

Jucatori: De la 1 copil (incepand cu varsta de 4 ani).

Cum se joaca: Construiti o cladire impreuna cu tot toate piesele domino dinMathemino, intotdeauna cu doua piese si una deasupra. Cat de inalta va fi cladirea? 

Ce incurajeaza jocul? Concentrarea, abilitatile motorii.
Construim un oras! 

Jucatori: De la 1 copil (incepand cu varsta de 4 ani).

Cum se joaca: Foloseste piesele de domino pentru a construi un turn, case sau cladiri individuale, drumuri si paduri. Cine are cele mai multe idei? 

Ce incurajeaza jocul? Creativitatea, simtul echilibrului.
Asezarea pieselor domino!

Jucatori: 2-4 copii (incepand cu varsta de 6 ani).

Cum se joaca: O singura piesa de domino este asezata cu fata in sus in centru, toate celelalte piese sunt impartite intre toti jucatorii si asezate in fata fiecarui jucator, astfel incat doar jucatorul respectiv sa le poata vedea. Jucatorul care recunoaste ca poate plasa o piesa poate face acest lucru - nu exista nicio ordine. Daca niciunul dintre jucatori nu mai poate plasa alte piese, se incepe un nou traseu. Jucatorul care are cele mai multe piese, plaseaza orice piesa de start in centru. 

Ce incurajeaza jocul? Calcule matematice de baza, concentrare.